Home / راهنمای خرید لوازم خانگی / دقت به مصرف انرژی در کدام کالای لوازم خانگی مهم‌تر است؟

دقت به مصرف انرژی در کدام کالای لوازم خانگی مهم‌تر است؟

با درود فراوان

امروز برچسب‌های مصرف انرژی را روی بیشتر کالاهای برقی مشاهده می‌کنیم، اما سوالی که وجود دارد اینست که تا چه حد و روی چه محصولاتی توجه به این مصرف انرژی مهم‌تر است؟
هر زمان که برای خرید یک کالای لوازم‌خانگی مراجعه می‌نمایید، در اولین مورد به این موضوع توجه فرمایید که کاربرد این وسیله در منزلتان چقدر است؟
به طور مثال اگر برای خرید یک آبمیوه‌گیری مراجعه می نمایید، در مرتبه اول به کیفیت، برند و تعداد عملکرد آن توجه نمایید و سپس به مصرف انرژی آن توجه نمایید. علت هم اینست که دستگاهی مثل آبمیوه‌گیری معمولا در منازل بسیار کم کاربرد بوده و نمی توان توقع داشت که بیش از دو سه بار در طول یک ماه و آنهم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از آن استفاده نمود!
از این رو مصرف برقی که همچنین کالایی دارد بسیار بسیار جزئی بوده و اصلا در قبوض شما تاثیری نخواهد داشت! پس برای خرید کالایی مانند آبمیوه‌گیری دقت به مصرف انرژی را در آخرین مراحل انتخاب قرار دهید!
نکته بعدی اینست که در بسیاری از کالاهای برقی مثل همین آبمیوه‌گیری، جاروبرقی، چرخ‌گوشت، انواع خردکن‌ها و دیگر لوازم ریز آشپزخانه، قدرت دستگاه ارتباط مستقیمی با مصرف برق دارد. یعنی اگر یک آبمیوه‌گیری و یا جاروبرقی پرقدرت می خواهید، طبعا بهتر است دستگاهی با توان بالاتر و به طبع آن با مصرف انرژی بالاتر را انتخاب نمایید!
دسته بعدی کالا و یا لوازمی هستند که موارد مصرف طولانی‌مدت دارند و طبعا مصرف انرژی در آنها بسیار بسیار مهم است!
کالاهایی مانند یخچال‌فریزر، کولرهای گازی، تلویزیون، بخاری های برقی و از این دست محصولات که بعضی مانند یخچال در تمام طول سال روشن هستند و برخی مانند دستگاههای سرد و گرم‌کننده در فصولی خاص ولی به مدت طولانی روشن هستند.
در این بین کالایی مانند یخچال‌فریزر چون در یک سیکل بسته کار می کند، یعنی سرمای تولیدی داخل یک محفظه کوچک است، معمولا مصرف برق چندان بالایی نسبت به لوازمی مانند کولر و بخاری برقی ندارد، ولی بهتر است که اگر امروز قصد خرید یک یخچال‌فریزر را دارید، در عین توجه به کیفیت و کارایی به مصرف برق آن نیز اهمیت داده و کالاهایی با مصرف انرژی A را خریداری نمایید.
مهمترین کالاهایی که در خرید آنها بسیار بهتر است مصرف انرژی را در اولویت‌های خرید قرار دهیم، کولرهای گازی و بخاری‌های برقی می باشند که به دلیل کارکرد در یک سیکل باز، یعنی فضاهای بزرگ همراه با پرت انرژی زیاد می‌توانند به شدت روی هزینه برق مصرفی اماکن تاثیرگذار باشند!
البته نکته حائز اهمیت دیگر اینست که تا حد امکان کالاهای برقی مورد نیاز خود را از فروشگاههای معتبر و شناخته شده خریداری نموده و از بازارچه‌های مرزی و مانند آن هیچ زمان خریداری ننمایید!
موفق باشید. تیم آموزش فروشگاههای لوازم‌خانگی امیران
WWW.HEZARKALA.COM
گرگان بلوار گلشهر مابین خیابان ۱۲/۱۴ مجموعه لوازم خانگی مهدی نژاد
۰۱۷۳۲۵۴۹۹۹۲
۰۹۱۱۷۹۷۳۲۳۰

About admin

Check Also

راهنمای خرید تلویزیون

تفاوت تلویزیونهای ال ای دی و پلاسما

با درود فراوان امروزه در بازار لوازم صوتی و تصویری دو مدل تلویزیون به صورت ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>