Home / راهنمای موارد خدماتی لوازم خانگی / آیا نصب فیلتر تصفیه آب برای لوازم خانگی ضروری است؟

آیا نصب فیلتر تصفیه آب برای لوازم خانگی ضروری است؟

با درود فراوان

امروزه شاهد استفاده و کاربرد روزافزون فیلترهای تصفیه آب در منازل هستیم.
برای بسیاری از خریداران لوازم خانگی مرتبط با آب مانند یخچال فریزرهای ساید بای ساید، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی این سوال مطرح است که ایا نیازی به نصب فیلتر تصفیه آب در ابتدای مسیر ورودی به این دستگاه ها وجود دارد یا خیر؟
خصوصا این که اکثریت تکنسین های نصب لوازم خانگی امروزه در زمان نصب محصولات انواع و اقسام لوازم جانبی را به مشتری پیشنهاد می دهند، این سوال برای مصرف کننده به وجود می آید که آیا واقعا نیازی به نصب فیلتر وجود دارد یا خیر؟
به همین دلیل کارشناسان ما در hezarkala.com بر این شدند تا به صورت اجمالی و ساده این موضوع را برای شما مصرف‌کننده عزیز توضیح دهند.

بنابراین فیلترهای مرتبط با لوازم خانگی را به ۲دسته تقسیم می‌نماییم:

۱٫ دسته اول( یخچال فریزرهای ساید بای ساید یا هر مدل یخچال فریزر متصل به شیر آب).
۲٫ دسته دوم( ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی ).

دسته اول:

اگر شما یک دستگاه ساید بای ساید خریداری نموده‌اید، به احتمال بسیار زیاد یک فیلتر تصفیه آب استاندارد درون دستگاه شما وجود دارد. عمر این فیلتر تنها ۶ ماه است که این زمان به صورت ‌‌‌time محاسبه می‌شود. یعنی اگر شما حتی از آب دستگاه استفاده ننمایید پس از ۶ ماه چراغ هشدار فیلتر یخچال شما روشن خواهد شد!
بهترین پیشنهاد برای خریداران یخچال‌فریزرهای ساید بای ساید، نصب یک فیلتر لوله‌ای یا کله‌قندی ساده به صورت مکمل با فیلتر اصلی دستگاه می‌باشد. بدین صورت که شما می توانید در زمان خرید و تحویل دستگاه از فروشگاه و زمانی که برای نصب محصول با خدمات هماهنگ می‌فرمایید درخواست نصب یکی از این فیلترهای ساده را هم بنمایید.
قیمت حدودی این فیلترها در بازار چیزی حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان است و بستگی به مارک و کشور سازنده دارد.
قابل ذکر است که شما با نصب این فیلتر مکمل در مسیر ورودی دستگاه خود عمر مفید فیلتر اصلی دستگاه را نیز بالا برد و اگر مصرف آب و یخ استاندارد دارید و همچنین آب منطقه تان کیفیتی متوسط و نرمال دارد زودتر از یک سال نیازی به تعویض فیلتر نخواهید داشت.
نکته قابل ذکر این که برای تعویض فیلتر بعد از زمان قید شده دیگر نیازی به تعویض فیلتر اصلی که قیمتی حدود ۱۰۰ هزارتومان دارد نیستید و تنها با صرف هزینه ای حدود ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان قادر به تعویض مغزی فیلتر یدکی می‌باشید.
البته بهتر است فیلتر اصلی دستگاه را از مسیر خارج نمایید. کل این عملیات به سادگی و توسط خودتان قابل اجرا می‌باشد ولی اگر از انجام این فعالیت ها واهمه دارید بهتر است این کار را بر عهده یک تکنسین قابل اعتماد بگذارید.

دسته دوم:

در مورد نصب فیلتر در مسیر ماشین های لباسشویی و ظرفشویی با توجه به تجربه چندین ساله، کارشناسان ما پیشنهاد می نمایند نیازی به نصب فیلتر برای این دستگاه ها وجود ندارد مگر در مناطقی که آب فوق‌العاده سنگین دارند و قبلا دستگاه هایی داشته اند که به دلیل رسوبات زیاد آب دچار مشکل شده است! در این صورت نصب فیلتر مناسب بلامانع است. البته قابل ذکر است که قیمت فیلترهای مناسب برای این دستگاهها نیز حدود ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان است و اگر قیمتی بالاتر به شما پیشنهاد گردید حتما در مورد آن تحقیق فرمایید.

در مقالات آینده به صورت تخصصی تر به بیان انواع فیلترهای تصفیه آب و کاربردهای ان ها خواهیم پرداخت.

تیم کارشناسان لوازم خانگی hezarkala.com

انتشار مطلب فوق تنهابا ذکر منبع بلامانع است.

About admin

Check Also

ظرفشویی

نکات کاربردی در زمینه استفاده درست از ماشین‌های ظرفشویی

۱) در اولین گام قبل از روشن نمودن دستگاه، پیچ درب منبع نمک را باز ...

One comment

  1. Hello, I enjoy reading all of your article. I like to write a little comment to support you.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>