Home / راهنمای خرید لوازم خانگی / نکات بسیار کاربردی در رابطه با عملکردهای ماکروویو و سولاردام

نکات بسیار کاربردی در رابطه با عملکردهای ماکروویو و سولاردام

۱۰نکته کاربردی در رابطه با انواع مایکروویو و سولاردام

۱) کلیه دستگاه‌های موجود در بازار که توسط انرژی ماکروویو کار می‌کنند را در اصطلاح کلی Microwave oven یا به عبارت فارسی فر مایکروویو می‌نامند.

سالهاست که به دلیل کم اطلاعی بعضی از فروشندگان، بسیاری از مشتریان گمان می‌کنند که (مایکروویو و مایکروفر دو دستگاه مجزا هستند، ولی همه این ها ((فر مایکروویو )) یا همان ((مایکروفر)) می‌باشند .

۲) بسیاری از افراد گمان می‌کنند منبع فرهای مایکروویو اشعه است، این باور غلط می‌باشد و مایکروویوها امواجی مخابراتی هستند، درست مانند دکل‌های تلویزیونی و مخابراتی و نه مثل سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی که منبع آن‌ها اشعه هستند. پس از آن‌جایی که این امواج پایدار نیستند و هیچ تحقیق علمی تایید‌شده‌ای تا به امروز در مورد مضرات آن‌ها وجود ندارد زیاد جای نگرانی نمی‌باشد .

نکته مهم: به دلیل پیچیدگی و پیشرفته بودن سیستم مایکروویوها در زمان ایراد و خرابی به هیچ وجه توسط خودتان یا افراد نا وارد دستگاه را باز نکنید .

نکته مهم: در زمان استفاده از حالت ماکروویو دستگاه را به هیچ وجه به صورت خالی روشن ننمایید.www.hezarkala.com

3) تفاوت سولاردام با مایکروویو :

باور بسیار رایج و اشتباهی در عموم جامعه وجود دارد مبنی بر این‌که دستگاه‌هایی که به سولاردام یا پخت نوری معروف هستند از امواج استفاده نمی‌کنند و دستگاههایی کاملا متفاوت هستند! لیکن باید به اطلاع شما برسانیم این دستگاه‌ها همان مایکروویوها هستند که بعضا چند گزینه اضافی دارند و مهم‌ترین تفاوت، استفاده از چند لامپ هالوژنی است که حالتی شبیه به امواج نور را ایجاد می‌نمایدو به تنهایی برای پخت کارایی‌ای حدود ۵ تا ۱۰% دارد.
علیهذا اگر سولاردام می‌خرید به این امید که امواج ندارد، باید بگوییم که متاسفانه این‌گونه نیست و شما مایکروویوی پیشرفته‌تر خریداری نموده اید .

۴) قبل از استفاده ازحالت گریل دستگاه را مدتی به صورت خالی روشن بگذارید که حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه کار کند تا بوی روغن کارخانه‌ای روی المنت‌ها از بین برود.www.hezarkala.com

نکته مهم: در زمان استفاده از گریل،کانوکشن یا پخت های ترکیبی بسیار بهتر است تا از سه پایه های مخصوص درون مایکروویو استفاده شود.

نکته مهم: برای استفاده از کانوکشن حتما دستگاه را روی حالت پیش گرمایش قرار دهید تا حرارت داخل برای پخت و پز آماده شود سپس بعد از گرم شدن دستگاه، غذا را در آن بگذارید

۴) مواد غذایی مجاز برای گذاشتن در ماکروویو:

الف) مواد غذایی و مایعات را که در ظروف در بسته هستند درون دستگاه قرار ندهید، زیرا ممکن است منفجر شوند.

ب‌) مواد غذایی مثل تخم مرغ با پوست، کنسروها و ذرت را در مایکروویو قرار ندهید.

ج‌) برای پختن سیب زمینی با پوست ،گوجه فرنگی، مرغ با پوست ،سوسیس و تخم مرغ به حالت نیمرو حتما با چاقو یا چنگال سوراخ های عمقی در آن ایجاد کنید تا باد نکرده و نترکند.

د‌) تنها از ظروفی در مایکروویوها استفاده نمایید که مطمئن هستید مناسب آن باشد.

ه) یک روش بسبار کاربردی برای مطمئن شدن از این که ظرفی قابلیت استفاده در مایکرویو را دارد اینست که:

ظرف خالی مورد نظر را داخل دستگاه قرار دهید و لیوان آبی داخل آن بگذارید، دستگاه را با آخرین توان مایکروویو با زمان ۱ دقیقه به کار بیندازید، اگر ظرف مناسب باشد پس از مدت یک دقیقه نباید نیم‌گرم شود در آن صورت قابلیت استفاده در مایکروویو را دارد.

و) دستگاه مایکروویو در زمان استفاده روی حالت مایکروویو داغ نمی‌شود ولی چنانچه روی حالت گریل ،کانوکشن یا پخت ترکیبی باشد، بدنه دستگاه داغ خواهد شد، در این حالت حتما مراقب کودکان خود باشید.

ز)مایکروویو را در مکانی دور از رادیو و تلویزیون قرار دهید زیرا امواج آن ها می‌تواند باعث تداخل با یکدیگر شود.

ح‌) در زمان استفاده از حالت گریل ، کانوکشن یا پخت های ترکیبی در نیمه زمان پخت درب دستگاه را باز کنید و غذای مورد نظر را در صورت امکان پشت و رو نمایید و سپس درب را ببندید تا ادامه کار انجام شود این کار باعث می‌شود غذا یکنواخت پخته شود.

ط ) در مایکروویو‌ها گزینه ای به نام Weight defrost (یخ زدایی وزنی) وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید بر اساس وزن، غذای منجمدی را که درون دستگاه می‌گذارید یخ زدائی اتوماتیک نمایید.

۶)همچنین یخ زدایی زمانی یا Time defrostهم وجود دارد که بنا بر تجربه خود و تعیین زمان توسط خود شما یخ‌زدایی را انجام می‌دهد.

۷) در اکثر مایکروویوها و سولاردام ها گزینه ای به نامAutomenu وجود دارد که حداقل ۸ و حداکثر ۵۰ نوع غذا را به صورت پیش فرض درون خود ذخیره کرده است و شما با انتخاب یکی از آنها مثلا AUTO1 یا P1 می‌توانید پخت را برای پیتزا تنظیم کنید.

اگر دستگاه شما مقیاس وزن را هم پشتیبانی کند، مثلا پیتزای ۴۰۰گرمی را انتخاب کرده و سپس استارت می‌زنید و دستگاه بصورت اتوماتیک برای پخت پیتزا شروع به کار خواهد نمود.

۸) از ظروف راست و عمودی با دهانه های باریک استفاده ننمایید.

۹) مایعات و غذاهای آبکی را بیش از حد گرم ننمایید زیرا موجب پاشش آن‌ها به بیرون می‌شود.

قبل از قرار دادن مخلوط ها آن‌ها را هم بزنید. در بین کار هم یک بار آن‌ها را خارج کرده و به هم بزنید (سوپ،سس،—)
* پس از پایان کار مایکروویو، چند ثانیه ای صبر کرده و سپس ظروف غذایی خود را خارج نمایید.

۱۰) بهترین ظروف برای استفاده در مایکروویوها ظروف چینی و سرامیکی (فاقد تزئینات) می‌باشند.

نکته: از ظروف کریستالی و سربی هرگز استفاده ننمایید.

نکته: ظروف پلاستیکی که داخل دستگاه می‌گذارید باید تحمل حداقل ۱۲۰درجه را داشته باشند و فقط هم در حالت مایکروویو می‌توانید این کار را انجام دهید زیرا درحالات کانوکشن و گریل موجب شعله ورشدن و آتش سوزی خواهند شد.

نکته: ظروف ملامین قابل استفاده نمی‌باشد.

موفق باشید. کارشناسانwww.hezarkala.com

01732549992. gorgan amiran homeappliance گرگان مابین گلشهر۱۲ و ۱۴ مجموعه لوازم‌خانگی امیران (مهدی‌نژاد)

About admin

Check Also

راه اندازی یخچال

راهنمای راه اندازی یخچال فریزر

بادرود فراوان. در بسیاری از مواقع ما یک یخچال فریزر یا یک فریزر می خریم ...

۳ comments

  1. باسلام اگر مقدور هس راهنمای استفاده از مایکروویو را هم بگذارید. ممنون

    • با تشکر از توجه شما به سایت ما
      حتما در اولین فرصت راهنمای مایکروویو را هم می‌گذاریم.

      واحد مشاوره مجموعه لوازم خانگی امیران
      ۰۱۷۳۲۵۴۱۹۴۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>